Dag 8: Buddah the Buddy


Tillbaka från Bullfesten. Buddah somnade på tunnelbanan och sov som en liten vit gris (med skär nos) hela vägen hem. Snusade i mitt öra och var så fin. Bullträffen gick bra, alla var trevliga och jag är så glad över att Glen med matte bor så nära, det betyder a) att Buddah kan få växa upp med sin brorsa och alltid ha någon att leka med och b) att någon annan Matte finns till hands som förstår hur knepigt det kan vara att uppfostra bullfnattar.

Nu är dock MonsterBuddah tillbaka och vill inte sova, jag har stängt in honom i buren och tar tid. Klockan är nu 16:35. Hur lång tid kommer det ta innan han ger sig och somnar? Jag önskade att jag inte kände mig så elak varje gång jag drog igen burlocket men det är faktikst inte synd om honom, han behöver varva ned och lära sig ta det lungt. Nu jäklar ska han också göra det, jag fick massor av bra tips idag och de ska jag ta till vara på.

Kommentarer
Postat av: Ida

Bullfesten var kanon! Känner mig mycket mer peppad nu. Känns som man faktiskt kan få en bra hund av den lilla krokodil-kaninen ändå. Glenn sover som en stock. Men han var vaken hela resan hem. Svårt att koppla av tydligen! :)

Visst ska Buddah få leka med sin bror. Kommer bli sjukt praktiskt. :)

2010-06-17 @ 16:55:15
Postat av: Alexis

Ja, vi får terapiprata varandra helt enkelt och bara peppa till att skapa dugliga fyrbenta samhällsmedborgare av bullfnattarna. :D

2010-06-18 @ 13:00:44
URL: http://bullterriernbuddah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0