Buddah is in tha House yo!


Idag fick jag hem min lilla älskling och jag är givetvis överlycklig.
Det går inte att beskriva i ord, han är så söt och luktar så gott och har ännu inte kissat inomhus. (Snälla snälla valpen, se till att bli rumsren snabbt så matte slipper äckliga saker, okeii? <3) Jag hade massor av olika namnförslag när jag kom till uppfödaren men när jag såg valpen var det självklart. Det fick bli Buddah. Han var en liten Buddah så fullkomligt säkert. Valpen var nämligen begåvad med den rundaste varmaste lilla mage jag någonsin sett. En buddahmage. Dock passar namnet inte alls med valpens temperament som är alltifrån harmoniskt och lugnt. Buddah är en liten värsting och var den mest überaktiva valpen i sin kull. Med andra ord passar bullfnatten matte som hand i handsken.

Buddah har redan nu begåvats med diverse löjliga namn:
Bullfnatt, fnatten, sötsak, gossak, finsak, damphund, muppvove, galning med flera.
Detta verkar det lilla kräket dock inte bry sig märkbart mycket om man vi ska se om han inte kan lära sig snart. Dock är prio ett i nuläget att lära Buddah a) Att inte bita matte i armarna och b) Btt bli rumsren. Buddah har redan med vassa vassa valptänder lyckats ta sig igenom huden på mattes arm två gånger till mattes stora om än inte förtvivlan så roade överseende. Sådant ofog ska dock läras bort direkt.

Matte och Buddah har också haft ett litet samtal om sängen, den säng som matte och en herre kommit överens om att Buddah inte borde sova i. Buddah verkar dock vara av åsikten att sängen är snäppet bättre än den fina bur som matte köpt även om mattes knä verkar vara bäst. Sanna mina ord, vänner och bekanta, denna hund kommer bli en av de mest bortskämda i världshistorien. Matte kan nämligen inte stå emot lilla Buddah alls.

I varje fall gick resan hem väldigt bra, Buddah sov hela vägen i mattes knä med huvudet tryckt mot mattes byst. Den lilla rackaren är uppenbart född tjejtjusare men matte har ingenting emot det. Buddah är en av de få varelser av manligt kön som får sova på dylikt sett. Sedan har matte och Buddah fått med en stor påse leksaker och grejer från uppfödarna. Leksakerna är uppackade och imorgon ska vi se om vi inte kan lyckas med att öva lite på att ha på sig halsband. Matte är nämligen lite orolig för att Buddah ska springa bort när han är ute, så det blir nog koppeltvång ett litet tag. Men nu ska matte sätta sig och plugga på sin tenta som ska vara klar på Söndag. Får se hur det blir med den saken.

Pussar från matte och Buddah.

Bilresan hem gick vad man skulle kunna kalla Smidigt.
Buddah sover i mattes knä på bilresan hem som gick väldigt lungt.


Som sagt, Buddah takes it cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0